.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نجات نساجی قائم‌شهر از خطر مرگ/نساجی مُرده مازندران هر از گاه به قتل می‌رسد!
مردم قائم‌شهر باید بدانند که کارخانه نساجی شماره یک، به نام «نساجی قائم‌شهر» است و نام کارخانه‌های نساجی شماره دو و سه «نساجی مازندران» است و این دو کارخانه از هم جدا هستند.

به گزارش شمال نیوز، پس از اعلام خرید کارخانه نساجی شماره یک «نساجی قائم‌شهر» توسط شهرداری قائم‌شهر، بارقه‌ای از امید در دل شهروندان ایجاد شد تا سرنوشت این کارخانه نیز همانند کارخانه‌های نساجی شماره دو و سه «نساجی مازندران» نشود.

سرانجام با درایت شهردار، این کارخانه تاریخی که قدیمی‌ترین کارخانه نساجی کشور محسوب می‌شود و نسل‌های قبل این شهر خاک این کارخانه را خورده‌اند و به‌نوعی برای مردم نوستالوژی بوده، بار دیگر در معرض احیا قرار گرفت و به امور تولید خود با امنیت کامل، مشغولل  است.

مردم این شهر که با سوت این کارخانه مأنوس بوده‌اند، سال‌هاست با بی‌درایتی مسؤولان سوت این کارخانه خاموش مانده و دیگر صدایی به گوش نمی‌رسد؛ متأسفانه از قائم‌‎شهرِ خسته و ناتوان به‌جز این کارخانه تاریخی چیزی دیگر نمانده است و این شهر حتی یک شهرک صنعتی همم ندارد.

* بزرگ‌ترین دستاورد شهرداری

رضا رحیمی شهردار قائم‌شهر طی ارائه گزارش فعالیتی در هفته‌های اخیر با اعلام اینکه بزرگ‌ترین دستاورد شهرداری و تیم مدیریت شهری در خرید نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه نساجی کشور «نساجی شماره یک» در مهرماه ۹۵ به ثمر نشست، گفت: روند خرید کارخانه با حمایت‌هایی  امام جمعه و نمایندگان محترم مردم، همچنین شورای اسلامی شهر و مجموعه فرمانداری صورت گرفت.

* قائم‌شهری‌ها نگران نباشند

همانطور که پیداست مسؤولان این شهر نیز به اتفاق شهردار برای بازهویتی و احیای این کارخانه بسیج شدند اما آیت‌الله علی معلمی امام جمعه  قائم‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته خبر نگران‌کننده‌ای را باز هم از وضعیت امور کارخانه نساجی داد.

ذکر این نکته برای خاطر جمعی شهروندان ضروری است، مشکلی را که آیت‌الله معلمی مطرح کردند، مربوط به کارخانه نساجی مازندران که مشتمل بر کارخانه‌های شماره دو و سه می‌شود بوده و ارتباطی با این کارخانه نساجی شماره یک که همان نساجی قائم‌شهر است، ندارد.

آیت‌الله معلمی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه معضل نساجی مازندران دوباره سر باز کرده است، اظهار کرد: کارگران نساجی مازندران ایامی که حقوق نگرفته بودند با بانک ملی تفاهم کردند و به نام کارگران وام گرفتند و به‌عنوان حقوق به آنها پرداخت کردند ولی الان بانک مطالبه آن وام را از کارگر دارد در صورتی که آن وامی که به کارگر داده شده بود، حقوقش بود.

اما آیت‌الله معلمی در ادامه با تشکر و قدردانی از شهردار قائم‌شهر، تصریح کرد: اگر شهردار، نساجی قائم‌شهر «نساجی شماره یک» را به نام شهرداری تملک نکرده بود این کارخانه نیز مثل نساجی مازندران «نساجی شماره دو و سه» به‌دست یک نفر غیرایرانی و بیگانه و یا داخلی می‌رفت؛ حداقل در حال حاضر به نام شهر و شهروندان حفظ شده است و شورای جدید باید مثل شورای قبلی در این زمینه کمک و حمایت کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.